Tips om de diepe slaap te krijgen die je nodig hebt

0

Slaap is belangrijker dan je denkt. Vele mensen tegenwoordig hebben minder uren slaap omdat hun leven onder druk staat van andere activiteiten, waardoor slaap achterwege raakt. Maar deze mensen begrijpen niet welk effect te weinig slaap kan hebben.

Sommige van deze effecten kunnen leiden tot ziektes zoals diabetes en depressie. Minder slaap kan ook een bijdrage leveren aan gewichtstoename. De lijst van bijwerken stopt hier niet. Niet genoeg slaap, slecht slapen krijgen heeft ook een effect op je immuunsysteem, je geheugen, en zelfs je hart. Er zijn manieren om je levensstijl weer op het goede pad te krijgen door nachts diep te slapen, wat je lichaam op verschillende manieren zal helpen.

Een bedtijd routine opzetten is zowel voor volwassenen als kinderen gemakkelijk. Of dit nou het nemen van een bubbelbad, of het luisteren naar je favoriete ontspannings-CD is, het vinden van wat je ontspant en dit elke dag doen zal je lichaam voorbereiden op slaap. Door in een routine te raken zal de slaapcyclus van je lichaam weer op de rails komen.

Geuren toevoegen aan je slaapruimte zal ook ontspanning voor bedtijd stimuleren. Lavendel is een veelgebruikte geur die op je beddengoed gesproeid kan worden, en ook door de ruimte heen. Vaker van kussen wisselen zal je ook helpen om behagelijker te worden voor de slaap. Door steeds dezelfde oude kussen te gebruiken wordt het plat, en het heeft ook een pauze nodig.

Bepaald voedsel eten kan je ook helpen om zachter te slapen nachts. Walnoten bevatten een goede hoeveelheid aan tryptofaan, een slaap-stimulerende aminozuur. Bananen zijn ook goed, omdat het een natuurlijke bron is van melatonine, het slaaphormoon die we nodig hebben, en ook tryptofaan. Wat je voor bedtijd drinkt kan ook een effect hebben op hoe goed je slaapt. Sap is geen optie omdat het veel suiker bevat, wat je zelfs tot 30 minuten later wakker kan houden. Water en de beroemde warm glas melk zijn perfect om de dorst tijdens de late avond te stillen.

Er zijn veel meer tips om je te helpen om de slaap te krijgen die je lichaam nodig heeft. Je kunt zeer gemakkelijk je levensstijl veranderen, wat op zich weer je gezondheid verbeterd. Het is belangrijk om niet je slaapgewoontes te negeren, want ook al is slaapgebrek op dit moment geen drastische belemmering, het kan het worden wanneer je ouder wordt. Een goede slaap hygiƫne hebben zal je slaapcycli jarenlang op het juiste peil houden.

Share.

About Author

Leave A Reply